Jak zrobić popcorn

Jak zrobić popcorn

Dom 0 Comment

Popcorn to przekąska, która przede wszystkim kojarzy się z seansem w kinie. Razem z gazowanym napojem tworzy nieodłącznym dodatek podczas oglądania filmów. Sprawdza się również w trakcie domowych maratonów filmowych. Jednak czy zastanawiałeś się kiedyś czy popcorn jest zdrowy? Czy posiada wartości odżywcze pozytywnie wpływające na stan organizmu, czy też jest równie szkodliwy jak inne słone i kaloryczne przekąski? Sprawdź najważniejsze informacje na temat właściwości popcornu i dowiedz się co należy zrobić, aby samodzielnie przygotować go w domu!

Jak zrobić popcorn w mikrofalówce?

Popcorn w mikrofalówceW dzisiejszych czasach popcorn nie jest jedynie symbolem seansu kinowego. Wszystko dlatego, że bez przeszkód można przygotować go również samodzielnie w domu. Co ważne, jest to bardzo szybkie i proste. Wystarczy podczas zakupów w sklepie zaopatrzyć się w specjalny popcorn, który przeznaczony jest do przygotowywania go w mikrofalówce. Jego koszt to kilka złotych, a wybierać można wśród wielu wersji smakowych – tak naprawdę co kto lubi.

Aby przygotować taki popcorn wystarczy dosłownie kilka minut. Po prostu wyciągasz go z opakowania i wkładasz do mikrofalówki. Czas przygotowywania jest różny – zależy od marki popcornu oraz rodzaju mikrofalówki. Warto więc zapoznać się z instrukcją, jaka znajduje się na opakowaniu. Dzięki temu można w kilka chwil stworzyć pachnącą i ciepłą przekąskę.

Jak zrobić popcorn w garnku oraz na patelni?

Prażona kukurydza może być przygotowana również w tradycyjny sposób, czyli na patelni lub w garnku. Aby w taki sposób przyrządzić tę przekąskę należy rozgrzać garnek lub patelnię i nalać tam olej, czy też rozpuścić łyżkę klarowanego masła. Jeśli chodzi o ich ilość, to średnio podaje się, że na łyżkę ziaren kukurydzy powinna przypadać jedna łyżka tłuszczu. Jeśli wszystko jest już nagrzane należy wsypać do garnka ziarnka kukurydzy, trzeba to zrobić tak, aby równomiernie pokryły one całą powierzchnię dna i nie zachodziły na siebie. W tym momencie nie można zapomnieć o przykryciu garnka czy patelni przykrywką. W innym wypadku, wybuchająca kukurydza zacznie wyskakiwać we wszystkie strony, a tłuszcz zacznie rozpryskiwać się i wylewać na podłogę. Po przykryciu ziaren zaleca się nieco zmniejszyć ogień. Następnie pozostaje nasłuchiwać odgłosów, jakie wydają pękające ziarenka kukurydzy, zamieniające się w taki sposób w popcorn. Kiedy te charakterystyczne dźwięki zaczną ustawać należy zmniejszyć ogień na minimum, aby nie doszło do przypalenia ziaren. Dobrze jest również między czasie potrząsać garnkiem lub patelnią, aby wszystkie ziarna miały równe szanse na wystrzelenie. Na końcu należy zdjąć naczynie z ognia i na chwilę pozostawić popcorn do wystygnięcia.

Jak można wzbogacić smak popcornu?

Popcorn z solą

Myśląc o popcornie zwykle pierwsze, co nam się kojarzy to spożywanie tej przekąski posypanej solą. Jednak trzeba pamiętać, że ilość soli, jaka znajduje się w naszym codziennym jadłospisie powinna być ograniczona do minimum. Dobrze jest więc zrezygnować z tego dodatku do popcornu i zastąpić go czymś innym, albo wybierać zdrowszy rodzaj soli – na przykład sól himalajską, która wyróżnia się delikatnym, różowym kolorem.

Popcorn z masłem

Przykładem zamiennika tradycyjnego dodatku do popcornu może być chociażby roztopione masło, którym polewa się uprażoną kukurydzę. Coraz większą popularnością cieszą się również sosy na bazie masła i przypraw, które nadają przekąsce aromatyczny i wyjątkowy smak. Aby przygotować taki dodatek należy do niewielkiego garnka dodać masło i powoli je rozpuszczać. Dobrą alternatywą dla masła jest chociażby oliwa z oliwek.

Popcorn z przyprawami

Jeśli masło nabierze już płynną postać pozostaje nic innego jak tylko dodać ulubione przyprawy. Może być to carry, bazylia, zioła prowansalskie, rozmaryn, pieprz cayenne, wasabi, czerwona papryka, a nawet imbir w proszku czy starta skóra z cytryny, czy też inne przyprawy. Samodzielnie je wybierając może dopasować smak popcornu do Twoich upodobań smakowych. Jeśli wolisz bardziej pikantną wersję – dodaj mocniejsze przyprawy, natomiast, jeśli chcesz spróbować łagodny popcorn wybierz przyprawy o delikatnym aromacie. Tak przygotowany popcorn można również posypać utartym parmezanem.

Słodki popcorn

Ciekawym rozwiązaniem jest także słodki popcorn. Aby przygotować taką wersję tej przekąski należy roztopić na patelni masło, miód oraz cukier. Popcorn polany taką mieszanką będzie idealny dla każdego wielbiciela słodkości.

Karmelowy popcorn

Niezwykłe doznania smakowe dostarcza także przygotowanie karmelowego popcornu. Aby go przyrządzić potrzeba do garnka nasypać grubą warstwę cukru i powoli podgrzewać go na delikatnym ogniu, a w razie potrzeby dobrze jest dodać wody. Popcorn polany karmelem nabierze apetyczny, złocisty kolor i wyjątkową chrupkość.

Czy popcorn jest zdrowy?

Odpowiedź na pytanie dotyczące tego, czy popcorn jest zdrowy nie jest jednoznaczna. Bowiem w dużej mierze zależy ona od sposobu, w jaki zostanie on przygotowany.

Jednak można wskazać, że zalety popcornu mogą być następujące:

  • kukurydza, z której powstaje ta przekąska jest pełna wartościowych witamin i składników odżywczych
  • zawiera dużą ilość łatwostrawnych węglowodanów
  • dostarcza do organizmu sporą dawkę błonnika pokarmowego – w 100 gramach popcornu jest go aż 10 gram
  • poprawia trawienie
  • zawiera mangan, który jest istotny dla naszych kości
  • zapobiega chorobom serca
  • reguluje poziom cholesterolu we krwi
  • sprzyja utrzymaniu właściwego poziomu cukru w organizmie
  • kukurydza zwiera przeciwutleniacze, które zapobiegają
  • procesowi starzenia się skóry
  • w skład kukurydzy wchodzą również związki o działaniu antyoksydacyjnym

Jak to jest z kalorycznością popcornu?

Czy popcorn jest zdrowy

Wbrew pozorom można stwierdzić, że popcorn to przekąska, która idealnie nadaje się również dla osób dbających o linię. Wystarczy tylko pamiętać, aby odpowiednio go przygotować. Przede wszystkim, jeśli chce się zrobić popcorn w zdrowszej wersji należy zapomnieć o korzystaniu w tym celu z mikrofalówki. O wiele lepszym rozwiązaniem jest upieczenie go na patelni lub w garnku. Wtedy też trzeba użyć na przykład masła klarowanego albo oleju kokosowego, a nie zwykłego oleju, który nie do końca jest zdrowy. Na to czy popcorn będzie wysoko czy też niskokaloryczny wpływ mają także dodatki z jakimi się go spożywa. Jeśli zje się popcorn z dużą ilością soli, cukru, czy też karmelu raczej nie będzie to jego dietetyczna wersja. Najlepiej jest spożyć go bez dodatków lub z aromatycznymi przyprawami. Natomiast, jeśli poświęcisz czas na przygotowanie popcornu bez tłuszczu możesz zyskać pewność, że będzie to jedna z najzdrowszych przekąsek. Jedna szklanka prażonej kukurydzy będzie bowiem zawierała średnio 30 kcal, a więc pięć razy mniej kalorii niż w przypadku takiej samej porcji chipsów lub słonych orzeszków i paluszków.

Podsumowanie

Popcorn to bardzo popularna przekąska. Jej olbrzymią zaletą jest to, że można przygotować ja w zaledwie kilka chwil. Goście przybyli z niezapowiedzianą wizytą? Dziecko ma ochotę coś przekąsić? Przyszło Ci na myśl zorganizowanie domowego maratonu filmowego? Nic skomplikowanego – przygotuj popcorn w ulubionej przez siebie formie. Może powstać on w mikrofalówce, jak i w piekarniku, garnku, czy na patelni. Po kilku chwilach będziesz mógł cieszyć się pysznym smakiem aromatycznie pachnącej przekąski, którą możesz podać z różnymi dodatkami. Daj się ponieść wyobraźni i samodzielnie skomponuj ulubioną wersję domowego popcornu!

Leave a comment

Back to Top